RVV a.m.b.a.

  • Forside
  • Fjernvarme
  • Vand
  • Kundeservice
  • Om RVV
  • Selvbetjening
Du er her: Forside / Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Sidst opdateret 2021-12-22

Ofte Stillede Spørgsmål

Hvad bliver jeg sat til i forbrug?

Vi vil altid være interesseret i at sætte forbruget så rigtigt som muligt, og sætter som regel forbruget efter forbrugerens ønske, dog skal det være realistisk.
Er forbrugeren overbevist om, at forbruget er skønnet for højt eller for lavt, kan man kontakte os på kontoret for at få raterne ændret, ellers vil det blive opgjort i forbindelse med årsafregningen.
Får vi ikke oplyst noget om forbruget i forbindelse med indflytning af ny forbruger, vil vi skønne vandforbruget til 100 m³/år og fjernvarmeforbruget til den tidligere forbrugers forbrug.

Hvorfor er der ikke beregnet afkølingsafgift på min årsopgørelse?

Hvis der ikke er beregnet afkølingsafgift på din årsopgørelse, er det enten fordi du ikke har boet på adressen et helt år eller at afkølingen er 20 grader eller derover. Bonusen er således beregnet til 0 kr. i henhold til vores takstblad.

Hvordan aflæser jeg min måler?

Vandmåleren har normalt et 5-cifret tal uden decimaler. Enkelte målere har dog flere cifre. Ved aflæsning skal du angive alle tal på måleren. I måleren er der vand, hvor der nogle gange kan ses en luftboble. Denne boble betyder ikke noget for vandmålerens funktion.
Varmemåleren har normalt tre 6 eller 7-cifrede tal, som skal aflæses.

  • Et GJ-tal (normalt med 2 decimaler)
  • Et M³-tal (normalt med 1 eller 2 decimaler)
  • Et H-tal (ingen decimaler)

Hvornår skal der betales rater?

Du modtager 4 aconto opkrævninger årligt.
Du kan læse mere om betaling, betalingsfrister mm her.

Min måler virker ikke som den skal, hvem skal jeg kontakte?

Når der er fejl ved måleren er det RVV du skal kontakte.

Mit fjernvarmeanlæg virker ikke som det skal, hvem skal jeg kontakte?

Når dit fjernvarmeanlæg (unit) ikke virker som det skal, er det en VVS-installatør du skal kontakte.

Når jeg er ny tilflytter, skal jeg så bruge gammel forbrugers girokort?

Nej, vi afregner den gamle forbruger, og vil samtidig lave nye rater til de(n) nye forbruger, derfor skal vi have en flyttemeddelelse.

Kundeservice

  • Din regning
  • Betaling
  • SMS-service
  • Årsaflæsning
  • Når du flytter
  • Udlejer du dit hus?
  • Varmepriser
  • Vandpriser
  • Personoplysninger
  • RVV’s cookiepolitik

Spørgsmål og svar

  • Ofte stillede spørgsmål

Blanketter og skemaer

  • Skemaer og blanketter

Kontaktinformation

RVV a.m.b.a.
Sandemandsvej 1A
3700 Rønne
Telefon: 56 91 04 04
E-mail: rvv@rvv.dk

Personlig betjening

Mandag til torsdag kl. 08.00 – 15.00
Fredag kl. 08.00 – 12.00

Betalingsinformationer

CVR RVV a.m.b.a.: 25 22 78 32
CVR Rønne Varme A/S: 32 94 58 80
CVR Rønne Vand A/S: 32 94 33 57

Bank: Nordea - Reg. nr. 0658 kontonr. 4384 282 925

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme On Genesis Framework · WordPress · Log ind

Administrer samtykke
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}