Sidst opdateret 2021-12-22
Hvad bliver jeg sat til i forbrug?
Vi vil altid være interesseret i at sætte forbruget så rigtigt som muligt, og sætter som regel forbruget efter forbrugerens ønske, dog skal det være realistisk.
Er forbrugeren overbevist om, at forbruget er skønnet for højt eller for lavt, kan man kontakte os på kontoret for at få raterne ændret, ellers vil det blive opgjort i forbindelse med årsafregningen.
Får vi ikke oplyst noget om forbruget i forbindelse med indflytning af ny forbruger, vil vi skønne vandforbruget til 100 m³/år og fjernvarmeforbruget til den tidligere forbrugers forbrug.
Hvorfor er der ikke beregnet afkølingsafgift på min årsopgørelse?
Hvis der ikke er beregnet afkølingsafgift på din årsopgørelse, er det enten fordi du ikke har boet på adressen et helt år eller at afkølingen er 20 grader eller derover. Bonusen er således beregnet til 0 kr. i henhold til vores takstblad.
Hvordan aflæser jeg min måler?
Vandmåleren har normalt et 5-cifret tal uden decimaler. Enkelte målere har dog flere cifre. Ved aflæsning skal du angive alle tal på måleren. I måleren er der vand, hvor der nogle gange kan ses en luftboble. Denne boble betyder ikke noget for vandmålerens funktion.
Varmemåleren har normalt tre 6 eller 7-cifrede tal, som skal aflæses.
- Et GJ-tal (normalt med 2 decimaler)
- Et M³-tal (normalt med 1 eller 2 decimaler)
- Et H-tal (ingen decimaler)
Hvornår skal der betales rater?
Du modtager 4 aconto opkrævninger årligt.
Du kan læse mere om betaling, betalingsfrister mm her.
Min måler virker ikke som den skal, hvem skal jeg kontakte?
Når der er fejl ved måleren er det RVV du skal kontakte.
Mit fjernvarmeanlæg virker ikke som det skal, hvem skal jeg kontakte?
Når dit fjernvarmeanlæg (unit) ikke virker som det skal, er det en VVS-installatør du skal kontakte.
Når jeg er ny tilflytter, skal jeg så bruge gammel forbrugers girokort?
Nej, vi afregner den gamle forbruger, og vil samtidig lave nye rater til de(n) nye forbruger, derfor skal vi have en flyttemeddelelse.